A Pető módszer (konduktív pedagógia) a központi idegrendszeri sérüléssel élő gyermekek és felnőttek egyik lehetősége az állapotjavulásra. Sokkal inkább tekintünk rá nevelési rendszerké...
Részletek
A Pető módszer (konduktív pedagógia) a központi idegrendszeri sérüléssel élő gyermekek és felnőttek egyik lehetősége az állapotjavulásra. Sokkal inkább tekintünk rá nevelési rendszerként, mint módszerként, nem is alkalmazzuk csak a gyermeket megcélozva. Tapasztaljuk, hogy hosszútávú eredményt akkor érhetünk el a szemléletrendszer alkalmazásával, ha a család látásmódjában is sikerül irányt mutatnunk.
A konduktív pedagógia az agy plaszticitását ( változási képességét) veszi alapul, és hiszi, hogy az elvesztett funkciókért lehet felelős más területe is az agyak. Ezen feltételezett pályákat hivatott kiépíteni a komplex személyiségfejlsztéssel, irányított tanulási-tanítási vezérléssel. Nem pusztán mozgásfejlesztésről szól a nevelési rendszer, sokkal inkábba a mozgáson keresztül a többi képességterülettel egy időben kerül a szakember látóterébe.